فروش

درآمدزایی در صنعت برق

درآمدزایی در صنعت برق

آیا می‌دانستید که با خواندن این متن می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید؟ می‌دانید بهترین زمان ممکن برای برقکار صنعتی بودن، همین امروز است؟ احتمالا می‌پرسید چرا؟ چون توسعه صنایع مختلف، وابسته به صنعت برق است. این وابستگی باعث پر‌رنگ‌تر شدن نقش برقکاران و مهندسان برق می‌شود. پس یک مهندس برق یا یک برقکار ماهر بیشترین سهم را از آینده صنعت خواهد داشت. اگر مهارت کافی داشته باشید، این صنعت برای شما به یکی از پول‌سازترین صنایع کشور، تبدیل خواهد شد.

درآمدزایی در صنعت برق 

اگر به برق و اتوماسیون صنعتی علاقه دارید، کسب درآمد از این صنعت، می‌تواند یکی از مشاغل جذاب دنیا باشد. در اولین اقدام، باید با مشاغلی که در این صنعت وجود دارند، آشنا شوید.

درآمدزایی در صنعت برق 

شکل۱- افزایش سطح درآمد

مشاغل مرتبط با برق و اتوماسیون صنعتی

وظیفه نصب، بهره‌برداری و نگهداری یک سیستم اتوماسیون، بر عهده متخصصان اتوماسیون‌ و برقکارها است. پس با ورود اتوماسیون به صنعت، حضور مهندسان و برقکاران ماهر ضروری است. موارد زیر تنها بخشی از مشاغل مرتبط با این حوزه هستند.

  •  طراح سیستم‌های اتوماسیون صنعتی
  • طراح سیستم‌های برق در صنایع مختلف
  • مشاور برق و اتوماسیون صنعتی
  • برنامه‌نویس نرم‌افزار (مخصوصا برنامه‌نویسی PLC)
  • تعمیرکار تجهیزات برق

مشاغل مرتبط با برق و اتوماسیون رشد قابل توجهی خواهند داشت و یک برقکار ماهر آینده‌ روشنی را در صنعت رقم می‌زند. زیرا، نیاز به اتوماسیون در صنعت رو به افزایش است.

حالا که با مشاغل مرتبط با صنعت برق و اتوماسیون آشنا شدید، وقت آن رسیده است که بدانید چطور با این شغل‌ها به درآمد مطلوب برسید.

چطور برقکار ماهر شویم؟

فرصت‌های شغلی خوب و درآمدزایی در صنعت برق در ازای دانش و مهارت فردی به دست می‌آید. با این وجود، حتما افرادی را می‌شناسید که با مهارت زیاد و پس از سال‌ها تلاش و تجربه، هنوز به جایگاه واقعی خود در این صنعت نرسیده‌اند، به نظر شما مشکل از کجاست؟ مشکل از جایی شروع می‌شود که افراد تحصیلات دارند، اما صنعت را نمی‌شناسند. تجربه دارند، اما راه بکارگیریِ آن را نمی‌دانند. به همین دلیل است که اکثر مهندسان برق، توانایی کسب درآمد از صنعت برق را ندارند.

چون میزان مهارت آن‌ها برای پاسخگویی به نیازهای صنعت کافی نیست. در یک کلام، این افراد برقکاران ماهری نیستند! پس برای رسیدن به درآمد و جایگاه مناسب در صنعت برق، یک سوال باقی می‌ماند. چطور برقکار ماهر شویم؟ پاسخ این سوال یک کلمه است، آموزش! آن هم از نوع همه‌جانبه‌اش! برای دستیابی به یک آموزش همه‌جانبه، باید دو گام اصلی رشد فردی و کسب دانش تخصصی را طی کرد. بیایید این دو گام را با هم بررسی کنیم.

گام اول، تاثیر رشد فردی در درآمدزایی

دو عامل زیر، مهم‌ترین اقدام‌های رشد فردی در راه آموزش و درآمدزایی هستند.

  • هدف‌گذاری
  • نظم

هدف‌گذاری

اولین اقدام برای افزایش درآمد، هدف‌گذاری شغلی و مالی است. باید لیستی از اهداف شغلی و مالی داشته باشید و بر اساس اولویت‌های خود، برنامه‌ریزی و اقدام کنید. برای این‌ که اولویت اهدافتان را مشخص کنید، باید از خودتان بپرسید:

  • در طول یک روز، چند کار در راستای اهدافتان انجام می‌دهید؟
  •  اولویت فعالیت‌های روزانه‌ خود را روی چه هدفی متمرکز کرده‌اید؟
  •  در یک ماه چقدر آموزش تخصصی می‌بینید؟
  •  چقدر از آموزش‌ها را به صورت عملی تجربه می‌کنید؟ 

پاسخ به این سوالات، فاصله تا اهدافتان را مشخص می‌کند. اگر بخواهید افزایش درآمد داشته باشید، باید اولویت فعالیت‌های روزانه خود را به آموزش و تجربه اختصاص دهید. 

در دوره «هدف‌گذاری»، با روش‌های هدف‌گذاری آشنا می‌شوید. برای دستیابی به اطلاعات این دوره به اپلیکیشن ماهر مراجعه کنید.

نظم

پس از این که مهم‌ترین اهداف خود را مشخص کردید، به یک چارچوب برای حرکت به سمت هدف نیاز دارید. نظم چارچوبی تعیین‌کننده خواهد بود. موارد زیر از مهم‌ترین آثار نظم هستند:

  • نظم شما را وادار می‌کند تا با کیفیت بالا کار کنید.
  • نظم به شما قدرت می‌دهد که رفتاری حرفه‌ای داشته باشید، حتی زمانی که آماده نباشید.
  • نظم کمک می‌کند تا اهداف سخت خود را حفظ کنید.
  • با انضباط شخصی قادرید برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ تلاش کنید. حتی اگر دیگران درباره ناممکن بودن آن هدف صحبت کنند.
  • نظم می‌تواند میزان یادگیری و عملکرد مفید را افزایش دهد. به طوری که می‌توان برای پیش‌بینی میزان موفقیت فرد، بجای اندازه‌گیری IQ، سطح انضباط شخصی او را اندازه گرفت. مطالعات نشان داده‌اند که افراد منظم، در انجام وظایف خود، دقت بیشتری دارند. این افراد در کسب دانش موفق‌ترند.

اولویت‌بندی

شکل۲-اولویت‌بندی

برنامه مُدَوَن، یکی از ابزارهای ضروریِ رسیدن به اهداف است. اما آیا برنامه‌ریزی کافی است؟ قطعا نه! برنامه‌ریزی بدون تعهد به انجام آن، به مقصد نخواهد رسید. 

بنابراین هدف‌گذاری صحیح، نظم و برنامه‌ریزی، مهم‌ترین بخش‌های گام اول (توسعه و رشد فردی) هستند. در کنار رشد فردی، آموزش تخصصی و تجربی از عوامل مهم افزایش درآمد است.

گام دوم، آموزش 

آموزش، دومین گام مهم‌ در افزایش درآمد است. بعد از اینکه با نظم و هدف‌گذاری به یک برنامه مدون رسیدید، باید آموزش ببینید و اقدام کنید. یک آموزش همه‌جانبه دو ویژگی دارد:

۱. مستمر است.

۲. فعالانه است.

در ادامه این دو ویژگی را بررسی می‌کنیم.

آموزش و تمرین فعالانه

شکل ۳- آموزش و تمرین فعالانه

استمرار در آموزش

برای درآمدزایی در صنعت برق ، آموزش را فراموش نکنید. اگر آموزش در برنامه هر روزتان وجود داشته باشد، نتایج فوق‌العاده‌ای خواهید گرفت. فقط کافی است این استمرار را در برنامه‌ خود ایجاد کنید.

آموزش فعالانه

یادگیری ضمن کسب تجربه، آموزش فعالانه است که به آن یادگیری تجربی نیز می‌گویند. یادگیری تجربی یک الگوی شناخته‌شده در آموزش است. این یادگیری:

  • رابطه‌ای عمیق و پایدار با مطالب تئوری آموخته‌شده ایجاد می‌کند.
  • تأثیر احساسات افراد را بر یادگیری افزایش می‌دهد.
  • یادگیری را از طریق نقد و بررسی رویدادهای تجربی گسترش می‌دهد.

در شرایط کنونی فاصله میان آموزش‌های دانشگاهی و مهارت‌های مورد نیاز به شدت زیاد است. این فاصله، سدی بزرگ در راه موفقیت دانش‌آموختگان دانشگاه در صنعت است. 

مقدمات طلایی برقکار ماهر شدن را با هم بررسی کردیم. اما یک موضوع باقی ماند، آموزش تخصصی مرتبط را از کجا کسب کنیم؟

آموزش تخصصی

بدونِ شک یکی از ارکان موفقیت، کسب علم و دانش مرتبط با صنعت برق است. این دانش با راه‌های گوناگون قابل دستیابی است. تحصیلات آکادمیک، سال‌‌ها فعالیت در دل صنعت و خودآموزی راه‌های کسب دانش صنعتی است. همه این راه‌ها مفید هستند، اما ناقصند. بهترین راه کسب آموزش‌ صنعتی، تلفیق این راه‌ها است. شاید بپرسید چطور امکان دارد؟ جواب این سوال یک کلمه است، ماهر!

آکادمی ماهر، بزرگ‌ترین مرجع آموزش صنعتی کشور است که دانش تخصصی و تجربه صنعتی را در کنار هم فراهم کرده است. با وجود اپلیکیشن و دوره‌های آموزشی ماهر، کلاس آموزش تخصصی خود را همواره همراه خواهید داشت. 

دوره‌های آموزشی ماهر، تمام آنچه برای برقکار صنعتی شدن نیاز دارید، در اختیار شما می‌گذارد. کافی است پس از عبور از مقدمات طلایی ورود به صنعت، به رشد فردی برسید. آموزش ببینید، ماهر شوید و درآمدزایی در صنعت برق را شروع کنید.

 

منبع: drbakstmagnetics.com

2 دیدگاه در “درآمدزایی در صنعت برق

  1. محمدمهدی اباذری گفت:

    سلام و عرض ادب.من محمدمهدی اباذری هستم از دانشپذیران آکادمی ماهر.من در تمامی دوره های آکادمی ماهر شرکت کردم و واقعا همان حلقه گم شده ای بود که در آموزش و تجربه پیدا کردم.اساتید فرهادی عزیز و تیم مجموعه با بیان مطالب عالی و کاربردی و انتقال تجربه از کف صنعت باعث رشد افراد و ارتقای این صنعت خدمت بزرگی انجام داده اند.واقعا از صمیم قلب تشکر و قدردانی میکنم.ان شاا..همیشه شاداب و سلامت باشید.

    1. پشتیبان ماهر گفت:

      سپاس از همراهی تان . موفق و موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *