عمومی

۱۰ کشور برتر برای مهاجرت مهندسان برق

۱۰ کشور برتر برای مهاجرت مهندسان برق

 این روزها تب و تاب مهاجرت‌های تحصیلی و کاری داغ است. رشته مهندسی برق نیز از این قضیه مستثنی نیست. زیرا بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا برای صنایع مختلف خود نیاز به مهندس برق دارند و تقاضا برای آن بسیار است.

اگر شما هم قصد مهاجرت دارید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق و مهارت‌های مورد نیاز آن را بشناسید. پس با آکادمی ماهر همراه باشید.

برق: یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت

با پیشرفت و توسعه فناوری‌ها، نیاز به رشته‌های مهندسی افزایش یافته است. در میان این رشته‌ها، از رشته مهندسی برق می‌توان به عنوان یکی از پردرآمدترین و پرتقاضاترین رشته‌های تحصیلی یاد کرد. مهندسی برق خود به گرایش‌های متعددی از جمله مهندسی الکترونیک، مخابرات، قدرت و کنترل تقسیم می‌شود.

همچنین گرایش‌های میان‌ رشته‌ای زیادی مانند مهندسی مکاترونیک، بیوالکترونیک و الکتروشیمی دارد. از طرفی تمامی صنایع مختلف جهان برای ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات خود نیاز به مهندس برق در گرایش‌های مختلف دارند.

به دلیل همین گستردگی در گرایش‌ها و نیاز همه صنایع به مهندس برق، مهاجرت با رشته برق هم به صورت تحصیلی و هم کاری به یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی تبدیل شده است.

دلایل مهاجرت مهندسان برق

مهاجرت مهندسان برق دلایل مختلفی دارد. مهاجرت تحصیلی به کشورهای پیشرفته دنیا به شما این امکان را می‌دهد که در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید. از طرف دیگر اکثر دانشگاه‌های برتر دنیا در کشورهایی که صنایع پیشرفته دارند، واقع شده‌اند.

تقاضای بالای این صنایع برای جذب نیروهای تحصیل کرده، امنیت شغلی و کیفیت زندگی را برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها فراهم می‌کند. به همین دلیل تقاضا برای مهاجرت تحصیلی مهندسان برق به خارج به شدت افزایش یافته است.

امنیت اقتصادی بالاتر، فرصت‌های شغلی بیشتر، حقوق و مزایای بهتر و در مجموع کیفیت زندگی بهتر از دلایل مهاجرت کاری مهندسان برق به کشورهای توسعه یافته است.

مهندسان برق برای مهاجرت چه مهارت‌هایی باید داشته باشند؟

اگر علاقه دارید در زمینه مهندسی برق به یکی از کشورهای پیشرفته دنیا مهاجرت کنید، برای موفقیت بیشتر لازم است مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهید. حداقل مهارت‌های مورد نیاز یک مهندس برق برای موفقیت در دریافت موقعیت شغلی و تحصیلی بهتر به صورت زیر است.

مهارت‌های فنی

 به عنوان یک مهندس برق شما باید توانایی حل مسائل پیچیده فنی، تجزیه و تحلیل داده‌های فنی و طراحی و توسعه سیستم‌های الکترونیکی را داشته باشید. مهارت‌های فنی با توجه به زمینه تخصصی که در آن فعالیت می‌کنید، متفاوت است. در ادامه مهارت‌های مورد نیاز دو گرایش این رشته را بیان می‌کنیم.

 مهندس الکترونیک:

  • طراحی مدارهای چاپی (PCB)
  •  زبان برنامه نویسی C
  • برنامه نویسی میکروکنترلرها 
  • توانایی طراحی مدارات آنالوگ و دیجیتال

تکنسین برق صنعتی :

شما این مهارت‌ها را می‌توانید با شرکت در دوره‌های تخصصی مختلف کسب کنید. پیشنهاد ما در این زمینه دوره‌های آموزشی آکادمی ماهر است. همچنین مدرک فنی و حرفه‌ای برق برای مهاجرت نیز از اعتبار بالایی برخوردار است.

 مهارت‌های زبان

تسلط به زبان مورد استفاده در کشور مقصد بسیار مهم است. مهارت‌‌های زبانی شامل مهارت‌های مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن است. داشتن مهارت کافی زبان برای برقراری ارتباط با دیگران نیاز است. در بسیاری از کشور‌ها زبان انگلیسی کفایت می‌کند؛ اما در برخی دیگر مانند آلمان شما باید زبان اصلی آن کشور را بلد باشید.

مهارت‌های ارتباطی

با وجود اینکه اهمیت مهارت‌های فنی در حوزه مهندسی برق بی‌شک بالاست، اما مهارت‌های ارتباطی نیز برای موفقیت شغلی و تحصیلی شما بسیار ضروری هستند. به عنوان یک مهندس برق، مهارت‌های ارتباطی قوی با دیگران به شما در مذاکره، مصاحبه و آموزش کمک فراوانی می‌کند.

با توجه به تنوع فرهنگی و مهاجرت افراد از کشورهای مختلف، شما باید قادر باشید فرهنگ دیگران را پذیرفته و درک کنید. در ادامه، چند نکته برای بهبود ارتباطات شما با دیگران بیان می‌کنیم.

  • گوش دادن فعال: وقتی با دیگران صحبت می‌کنید، به آن‌ها با دقت و تمرکز گوش دهید. پرسش‌ و پاسخ داشته باشید و از آن‌ها بخواهید توضیحات بیشتری بدهند. این نشان می‌دهد که به صحبت‌های آن‌ها اهمیت می‌دهید.
  • ارتباط غیرکلامی: برای شروع یک ارتباط مناسب با دیگران از ارتباط چشمی با آن‌ها شروع کنید.
  • احترام به فرهنگ‌ها: در مواجهه با افرادی از فرهنگ‌های مختلف، احترام به آن‌ها و فرهنگشان بسیار مهم است. سعی کنید به نظرات و دیدگاه‌های مختلف احترام بگذارید و دیگران را قضاوت نکنید. 

مهارت‌های مدیریتی و رهبری

اگر مهاجرت کاری می‌کنید باید بتوانید در پروژه‌های گروهی شرکت کنید یا به عنوان مدیر با مسئولیت‌های مختلف فعالیت داشته باشید. برای یک مهندس برق داشتن مهارت‌های مدیریتی مانند برنامه‌ریزی، سازماندهی و حل اختلاف بسیار اهمیت دارد.

مهارت یادگیری 

 در مهاجرت تحصیلی، شما باید بتوانید مطالبی که در دانشگاه آموزش می‌دهند را یاد بگیرید. همچنین اگر برای کار مهاجرت می‌کنید،‌ با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی، باید همیشه در حال یادگیری و به روزرسانی دانش فنی خود باشید. 

مهارت های مهندسین برق برای مهاجرت

بهترین حوزه‌هایی فعالیت مهندسان برقی که قصد مهاجرت دارند

با توجه به تنوع گرایش‌های مهندسی برق، مهندسان برق می‌توانند در انواع حوزه‌های مختلف فعالیت کنند. برخی از این حوزه‌ها عبارتند از:

  •  مهندس الکترونیک (Electronic engineer)
  • مهندس برق (Electrical Engineer)
  • مهندس کنترل (Controls engineer)
  • مهندس طراحی برق (Electrical Design Engineer)
  • مهندسی ابزار دقیق (Instrumentation Engineer)
  • مهندس سیستم‌های قدرت (Power Systems Engineer)
  • مهندس پروژه (Project Engineer)
  • مهندس تست (Test Engineer)

با جستجوی هر کدام از عناوین گفته شده در سایت‌های کاریابی، می‌توانید شرایط کاری و حقوق دریافتی هر کدام را مشاهده کنید و بهترین کشور برای کار مهندس برق در گرایش خود را بیابید.

روش‌های یافتن کار و مراحل اقدام برای ویزا

آمار مهاجرت کاری مهندسان برق به خارج امروزه به اندازه مهاجرت تحصیلی بالاست. برای یافتن شغل‌های مرتبط و مناسب خود می‌توانید از سایت‌های کاریابی معتبر یا موسسات مهاجرتی کمک بگیرید. برخی از سایت‌های کاریابی که برای اطلاع از موقعیت‌های شغلی می‌توانید استفاده کنید عبارتند از: 

برای دریافت ویزای کار به طور کلی باید مراحل زیر را سپری کنید.

انتخاب کشور مقصد

هر کشور قوانین و مقررات خاص خود را برای صدور ویزای کار دارد. بنابراین اولین قدم، تحقیق دقیق در مورد قوانین ویزای کار کشور مورد نظر است که برای یافتن فرصت‌های شغلی مناسب در کشور مقصد و ارتباط با کارفرمایان احتمالی ضروری است.

آماده‌سازی مدارک لازم

مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری عبارتند از:

  • تهیه گواهی‌های سابقه کاری و توصیه‌نامه‌ها از کارفرمایان قبلی
  • پاسپورت یا گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • مدارک هویتی
  • مدارک مالی
  • عکس

ارائه درخواست ویزای کار

برای ارسال مدارک لازم به همراه فرم درخواست کار به وب‌سایت سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه کنید و فرم‌های درخواست ویزا را پر کنید.

 مصاحبه و بررسی

برای ورود در برخی از کشورها، فرد درخواست دهنده باید در مصاحبه که معمولاً در سفارت یا کنسولگری کشور مقصد برگزار می‌شود، شرکت کند.

دریافت ویزای کار

پس از ارسال درخواست و مصاحبه، بسته به کشور مقصد و شرایط خاص متقاضی ممکن است مدتی زمانی طول بکشد تا پاسخ ویزا اعلام شود. در صورت تأیید درخواست توسط سفارت، ویزای کار صادر و به شما اعلام می‌شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان برق

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان برق

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق به عوامل مختلفی از جمله مهارت‌ها، شخصیت فرد، آب و هوا و اولویت‌های شما بستگی دارد. در ادامه ما کشورهایی که به طور کلی برای مهاجرت با رشته برق شرایط خوبی دارند را معرفی می‌کنیم.

کانادا

کانادا کشوری با اقتصاد پیشرفته و دارای دسترسی وسیعی به منابع طبیعی مانند نفت و گاز است. مهندسی برق از رشته‌های پردرآمد و پر تقاضا در کانادا محسوب می‌شود. از آنجایی که رشته مهندسی برق جز ۱۰ شغل برتر در برنامه‌های مهاجرتی کانادا است، می‌توان از این کشور به عنوان یکی از مقصد‌های اصلی مهاجرت کاری مهندسان برق به خارج یاد کرد.

با توجه به نیاز روزافزون صنایع فناوری و انرژی در کانادا، مهندسان برق می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله انرژی، اتوماسیون، سیستم‌های الکتریکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت کنند و فرصت‌های شغلی بسیاری را برای خود پیدا کنند؛ اما شما برای ورود به صنعت این کشور باید تجربه‌ٰ کاری و تخصص کافی در زمینه مورد نظر را داشته‌ باشید.

داشتن مدرک فنی حرفه‌ای برق برای مهاجرت به کانادا کمک زیادی در استخدام شما می‌کند. ترانس کانادا (TransCanada)، ساسک‌پاور (SaskPower) و هایدرو-کبک (Hydro-Québec) از جمله صنایع مهم این کشور محسوب می‌شوند.

همچنین با وجود دانشگاه‌ تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک‌گیل، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه واترلو که جز برترین‌ دانشگاه‌های جهان هستند، این کشور  یکی از بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق نیز هست. 

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای مهاجرت مهندسان برق

ایالت متحده آمریکا

آمریکا با داشتن برترین مراکز صنعتی و فناوری جهان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت با رشته برق است. این کشور میزان سرمایه‌گذاری بالایی را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد که به مهندسان برق فرصت‌های شغلی فراوانی را ارائه می‌دهد.

اپل، تسلا، مایکروسافت و SunPower فقط چند نمونه از شرکت‌های بزرگ در آمریکا هستند. علاوه بر این، با وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی برجسته، دانشجویان مهندسی برق در آمریکا به تجربه‌های آموزشی و پژوهشی بی‌نظیری دسترسی دارند.

بنابراین، آمریکا نیز در لیست بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق شناخته می‌شود. موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه کالیفرنیا، موسسه فناوری جورجیا، دانشگاه استنفورد و دانشگاه میشیگان از برترین دانشگاه‌های ایالات متحده هستند.

برترین دانشگاه‌های ایالات متحده برای مهاجرت مهندسان برق

آلمان

آلمان به یکی از کشورهای پذیرای نیروی کار حرفه‌ای و متخصص، معروف است و از نظر اقتصادی جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد. از این رو، آلمان را یکی از بهترین کشور برای کار در رشته مهندس برق می‌دانند.

این کشور یکی از بهترین کشورهای پذیرنده مهاجران با مدرک فنی و حرفه‌ای است. برای همین گرفتن ویزای کاری با مدرک فنی و حرفه‌ای برق برای مهاجرت به آلمان یک روش مناسب است. Trumpf ،Robert Bosch ،MAN SE ،Vaillant و زیمنس پنج مرکز صنعتی مهم این کشور هستند.

مهندسان برق در آلمان حداقل ماهانه ۱۶۹۰ یورو و به‌طور میانگین حدود ۳۶۰۰ یورو دریافت می‌کند. یکی از معایب اصلی کار در آلمان، الزام به یادگیری زبان آلمانی و مالیات بالای آن است. این دو موضوع ممکن است باعث چالش‌هایی در سال‌های اولیه زندگی در آلمان شود.

این کشور علاو‌ه‌ بر صنعت پیشرفته‌ای که دارد، رنکینگ دانشگاه‌های آن نیز بالاست. از جمله دانشگاه‌های برتر آلمان در رشته مهندسی برق می‌توان به دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه فنی آخن، موسسه فناوری کارلسروهه، دانشگاه صنعتی درسدن و دانشگاه اشتوتگارت اشاره کرد.

دانشگاه‌های برتر آلمان در رشته مهندسی برق

سوئیس

سوئیس به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تکنولوژی و با بالاترین حقوق و مزایا در جهان، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت مهندسان برق است. این کشور با محیط زیست زیبا، شرایط زندگی عالی و سیستم آموزشی برجسته جذابیت زیادی دارد.

همچنین سوئیس به عنوان مرکزی برای شرکت‌های فناوری برتر و محیطی مستعد برای ایجاد شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های فناوری شناخته می‌شود. بی‌کی‌دبلیو انرژی ( BKW Energie)، ریپاور (Repower) و فونیکس مکانو (Phoenix Mecano) از جمله صنایع مهم کشور سوئیس هستند.

حداقل حقوق متخصص برق در سوئیس سالانه ۸۰ هزار فرانک سویسی و حداکثر درآمد مهندس برق در این کشور در حدود ۱۸۰ هزار فرانک سویسی است. دانشگاه فدرال زوریخ، فدرال لوزان، لوکرن و فدرال لوگانو از دانشگاه‌های برتر این کشور در این رشته است.

دانشگاه‌های برتر سوئیس برای مهاجرت مهندسان برق

استرالیا

مهاجرت تکنسین‌های برق به استرالیا در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته و این به دلیل نیاز بالای این کشور به مهندس برق است. استرالیا، برای ارائه خدمات و تعمیرات بیشتر از دیگر صنایع به مهندس برق نیاز دارد.

معمولا متخصصان این رشته در بخش‌های مختلف اقتصادی استرالیا از جمله تعمیرات ساختمانی، حمل‌و‌نقل، معدن و برق‌کشی ساختمان فعالیت دارند. حداقل حقوق مهندسان برق در استرالیا سالانه ۴۵ هزار دلار و حداکثر درآمد مهندس برق در این کشور در حدود ۱۴۰ هزار دلار است.

کمپانی Kinexus از شرکت‌های معتبر کاریابی در استرالیا است که در تأمین منابع انسانی برای شرکت‌ها و اشتغال کارجویان، فعالیت‌های موفقی داشته است.

استرالیا مقصد خوبی برای دانشجویان دیگر کشورها نیز به شمار می‌رود. دانشگاه ملبورن،‌ سیدنی، موناش و ملی استرالیا از جمله دانشگاه‌های نام‌آشنای استرالیایی هستند که این کشور را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل مهندسان برق تبدیل کرده‌ است. 

کمپانی Kinexus از شرکت‌های معتبر کاریابی در استرالیا

فرانسه

فرانسه به عنوان ششمین اقتصاد دنیا و سومین اقتصاد اروپا از نظر ارزش نامی (GDP) شناخته می‌شود. مهندسان برق در فرانسه می‌توانند در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، صنایع هوایی، انرژی، الکترونیک، ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات و صنایع مخابرات فعالیت داشته باشند.

با توجه به تنوع صنایع مختلف و تقاضای زیاد این کشور به مهندس برق، فرانسه یک بازار کار با فرصت‌های سرشار برای افرادی با توانمندی‌ها و تخصص‌های مرتبط با مهندسی برق را فراهم می‌کند. اشنایدر (schneider)، رنو (renault)، توتال‌انرژی (total energy) از شرکت‌های پردرآمد فرانسه هستند.

حداقل حقوق مهندسان برق در فرانسه سالانه ۳۵ هزار دلار و حداکثر درآمد مهندس برق در این کشور در حدود ۹۰ هزار دلار خواهد بود. دانشگاه‌های PSL، اکول پلی تکنیک، پاریس ساکلی و سوربن نیز از برترین دانشگاه‌های فرانسه در حوزه مهندسی برق هستند.

برترین دانشگاه‌های فرانسه در حوزه مهندسی برق

انگلستان

 مهندسی برق در انگلستان از جمله رشته‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. این رشته در انگلستان در سطوح مختلف تحصیلی وجود دارد که بعد از فارغ‌التحصیلی، فرصت‌های شغلی فراوانی برای فارغ‌التحصیلان فراهم می‌کند.

دانشگاه کمبریج، امپریال کالج لندن، آکسفورد و منچستر از دانشگاه‌های برتر این کشور در رشته مهندسی برق است. افرادی که دارای مهارت‌های فنی، تحلیلی و عملی در زمینه مهندسی برق هستند قادر خواهند بود به سرعت در زمینه‌های مختلف شغلی مرتبط با مهندسی برق در انگلستان فعالیت کنند.

آرم (arm)، ان‌پاور (npower) و تلکام پلاس (Telecom Plus) از جمله شرکت‌های فعال در این حوزه هستند. حداقل حقوق مهندس برق در انگلستان سالانه ۲۶ هزار پوند و حداکثر درآمد آن‌ها در حدود ۶۰ هزار پوند برآورد می‌شود. 

دانشگاه‌های برتر انگلستان در رشته مهندسی برق

چین

کشور چین رشد اقتصادی چشمگیری در دهه‌های اخیر داشته است. برای همین امید به زندگی در این کشور به دلیل امنیت شغلی و کیفیت زندگی بالا است. فعالیت‌های گسترده شرکت‌های بین‌المللی مانند هواوی (huawei)، ریگول (RIGOL) و جی‌دی پاور (jdPower) در حوزه نرم‌افزار و فنی و مهندسی باعث ایجاد رونق قابل توجه‌ای در بازار کار مهندسی برق و الکترونیک در این کشور شده‌ است.

با توجه به اینکه چین بزرگترین تولیدکننده جهان است، نیازمند نیروی کار متخصص می‌باشد، بنابراین بازار کار مهندسی برق در این کشور بسیار پر رونق است.  دانشگاه‌های چین نیز در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها نسبتا کم بوده و بورسیه‌های متعددی نیز برای کمک به دانشجویان اعطا می‌شود. از جمله دانشگاه‌های برتر چین در رشته مهندسی برق می‌توان به دانشگاه ووهان، نانکلی، پکن و علم و فناوری چین اشاره کرد.

ژاپن

پیشرفت‌های ژاپن در زمینه‌های مختلفی مانند رباتیک و هوش مصنوعی باعث افزایش مهاجرت مهندسان برق به این کشور شده است. همچنین ژاپن دارای شرکت‌های مختلفی از جمله توشیبا، توکیو الکترون، سونی و پاناسونیک در زمینه الکترونیک است که مهندسان برق با تجارب مختلف را به سمت خود جذب می‌کند.

دانشگاه توکیو، موسسه فناوری توکیو، توهوکو، اوزاکا و کیو از برترین دانشگاه‌های ژاپن به شمار می‎آیند.

برترین دانشگاه‌های ژاپن برای مهاجرت مهندسان برق

کره جنوبی

 کره جنوبی با توسعه صنایع الکترونیکی خود، به یکی از مراکز مهم تولید و فناوری الکترونیکی در جهان تبدیل شده است. این کشور با داشتن شرکت‌های بزرگ و معروفی مانند سامسونگ، ال‌جی و هیوندای جایگاه بسیار مهمی در صنعت الکترونیک جهان دارد.

با پیشرفت روزافزون صنایع الکترونیکی و فناوری در کره جنوبی، مهندسان برق می‌توانند در این کشور به دنبال فرصت‌های شغلی مناسبی بگردند. بنابراین، کره جنوبی به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت کاری در زمینه مهندسی برق شناخته می‌شود.

برای یک مهندس برق درآمد با توجه به سابقه کاری و مهارت متغیر است؛ اما میانگین درآمد یک مهندس برق در این کشور حدود ۱۰۰ هزار دلار در سال است. برای مهاجرت تحصیلی در رشته مهندسی برق می‌توانید یکی از دانشگاه‌های برتر کره جنوبی از جمله دانشگاه‌ ملی سئول، کیونکوان، کره یا علم و صنعت پوهانگ را انتخاب کنید.

شرکت‌های بزرگ و معروف کره جنوبی

بهشت مهندسین برق کجاست؟

کانادا با بازار کار پویا و نیاز مداوم به نیروهای متخصص، همواره مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. شرایط اجتماعی مطلوب، فرصت‌های تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، امکانات بورسیه تحصیلی و نرخ بالای اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی از جمله ویژگی‌هایی است که این کشور را به مقصدی جذاب برای مهندسان برق تبدیل کرده است.

همچنین، صنایع نفت و گاز مهمترین بخش‌های اقتصادی کانادا به‌شمار می‌آیند که نیاز به مهندسان برق و الکترونیک با مهارت‌های خاص دارند. از این رو، کانادا به عنوان یکی از بهترین مقصدها برای مهاجرت و کار در حوزه مهندسی برق شناخته می‌شود.

حقوق مهندس برق در کانادا

درآمد مهندسین برق در کانادا به عوامل متعددی از جمله سطح تحصیلات، تجربه کاری و بزرگی شرکت بستگی دارد. متوسط درآمد مهندس برق در کانادا سالانه حدود ۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار است.

در شهرهای بزرگ مانند تورنتو و اتاوا میزان درآمد ممکن است بیشتر باشد. در شکل ۱ نمودار حداقل، حداکثر و میانگین حقوق دریافتی در ۱۰ شهر برتر کانادا در حوزه الکترونیک را مشاهده می‌کنید.

حقوق مهندس الکترونیک در کانادا
حقوق مهندس الکترونیک در کانادا

جمع‌بندی

در این مقاله به علل‌های مهاجرت مهندسان برق به خارج و شرایط‌ آن‌ها پرداختیم. سپس ۱۰ مقصد جذاب در این حوزه را باهم بررسی کردیم و متوجه شدیم که تمامی این کشورها به مهندسین برقی نیاز دارند که تخصص و دانش کافی در این حوزه را داشته باشند.

پس اگر شما به عنوان یک تکنسین برق صنعتی، قصد مهاجرت دارید باید دانش کافی و عملی در این زمینه را داشته‌باشید. پیشنهاد ما به شما برای شروع فرآیند یادگیری این مهارت دوره برق صنعتی ماهر است. در این دوره شما به طور کامل و عملی با برق صنعتی آشنا می‌شوید و به یک طراح و مونتاژکار حرفه‌ای تابلوهای برق تبدیل می‌شود.

سوالات متداول

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس برق برای هر کسی نسبت به شرایط شخصی، تحصیلات، مهارت متفاوت است.

بله. در بسیاری از کشورها مانند کانادا و آلمان مدرک فنی و حرفه ای معتبر بوده و امتیاز     مثبتی دارد.

درآمد مهندس برق با توجه به تخصص، سابقه کاری و محل کار می‌تواند متفاوت باشد.   متوسط درآمد سالانه بین 80 هزار تا 200 هزار دلار کانادا می باشد.

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *